mandag 1. august 2011

Månen

Plutselig kommer Norge tilbake i en rytme igjen. Jeg tror det er bra, selv om mange av oss fortsatt går rundt i etterdønningene av nasjonalt sjokk.


Jeg var på Månefestivalen i helgen. Etter å ha jobbet ræva av meg hele uken var det godt å ta en øl med gode kompiser. For ikke å snakke om at jeg fikk sett KVELERTAK og Kvelertak er faen meg awesome!!





















De startet konserten med ett minutts stillhet for Oslo og Utøya, det synes jeg var fint.
Etter det var det fullt liv, og vokalisten kastet seg ut i publikum flere ganger før han på siste låta forsvant så resten måtte spille ferdig uten ham. Etter det så vi ikke noe mer til den fyren.






















For ikke å snakke om at jeg fikk en positiv overraskelse.

Da vi skulle bytte inn billettene mot festivalbånd skjedde det nemlig noe fint. Jeg stod bak noen kompiser i køen, og de som meg hadde billett til kun fredagen. (For dem som ikke vet det er Månefestivalen en liten helgefestival i Gamlebyen i Fredrikstad. Litt hippie, veldig hyggelig.) De før meg i køen fikk utdelt et blått dagsbånd og et rødt bånd som viser at man er over atten og har lov til å drikke. Da turen kom til meg strakk jeg ut hånda, bare for å oppdage at båndutdelermannen forsøkte å sette på meg et ORANSJE bånd. Jeg tenkte 'hva faen, må jeg vise leg på en jævla FESTIVAL' og sa følgende:
«HVA ER DÉT FORNO? SKAL IKKE JEG FÅ SÅNN RØDT DRIKKEBÅND JEG ELLER? JEG FÅR SÅNN RØDT DRIKKEBÅND, IKKE SANT??!»

Jeg tror til og med jeg trakk til meg hånda litt.

Mannen så på meg og sa «Joda, du får det. Det her er festivalbåndet.»

'Åja', tenkte jeg og gikk ut av køen med ett oransje og ett rødt bånd. Så var det noen som spurte meg om jeg skulle være der hele helgen, hvorpå jeg svarte at nei, for jeg skulle jobbe lørdag og søndag.

«Men du har jo helgebånd!»

HAHA. De i luken på Månen kan visst ikke lese, så de ga meg et bånd for hele helgen.

Jeg ga det til en kompis som ville se Motorpsycho på lørdagen.

Utenom dét har jeg ikke gjort annet enn å jobbe den siste uken. Jo, forresten, jeg var på H&M og tok bilder av de styggeste klærne jeg fant. Denne vant tror jeg.






1 kommentar:

  1. Wow....hvordan får de solgt slike tights??? det er jo helt sinnsykt, blir jo skada av å se på de...

    SvarSlett